مطابق آمار و مستندات ارائه شده، مسلمانان در اسپانیا  4 درصد از جمعیت این کشور اروپایی را تشکیل می دهند. 
کد خبر: ۱۴۱۹۹۲۴

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، طبق ارقام موسسه ملی آمار اسپانیا 2، درصد از شهروندان در اسپانیا به اسلام عمل می کنند، اما اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا (UCIDE) گزارش می دهد که مسلمانان در حال حاضر بیش از 4 درصد جمعیت هستند. سئوتا و ملیلا شهرهای اسپانیایی هستند که نسبت مسلمانان در آنها بیشتر است: در این دو شهر به ترتیب 43 و 52 درصد از جمعیت  ساکن، مسلمان هستند.هیچ سرشماری دولتی و رسمی در مورد تعداد دقیق  افراد مسلمان در اسپانیا و نیز تعداد اسپانیایی‌هایی که به اسلام اعتقاد دارند، وجود ندارد. 

در این میان شاهد ظهور گروهی به نام مسلمانان جدید در اسپانیا هستیم. یعنی اسپانیایی های اصیلی که مسلمان شده اند. جمعیت این مسلمانان جدید حدود 200 هزار نفر است. آنها یا ابتدا آتئیسم بوده اند یا از مذاهب دیگر به دین اسلام گرویده اند. 

طبق آمار اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا،  بیش از نیمی از مسلمانانی که در قلمروی اسپانیا زندگی می کنند خارجی هستند (به ویژه از مراکش، پاکستان و سنگال...). بقیه مسلمانان ، اسپانیایی هایی هستند که اصالتی دیگر دارند اما تابعیت گرفته اند و گروه مهمی نیز از اسپانیایی‌های اصیل یا نوادگان آنها تشکیل شده است.

حدود 1700 ساختمان، مرکز یا ساختمان  در سراسر اسپانیا وجود دارد  که به عنوان عبادتگاهها و مساجد مسلمانان  مورد استفاده قرار می گیرند .اما  تنها حدود بیست مورد از این عبادتگاه ها در قالب مساجد رسمی  یا مدارس اسلامی به فعالیت رسمی مشغول هستند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها